fredag 9 januari 2009

Dag 9


Litet lugnare morgon! Tacksamt!

Liten E. vaknade och jag frågade om han ville vara
hemma eller åka till dagis. HEMMA svarade han med eftertryck.
Så då blev det så.

Lite städa och sånt, en snabb dusch under tiden ringde min
mobil och den fasta tel....
Kollade tel. det var maken - ringde upp - han svarade inte.
Arbetstel. ringde - svarade - diakonissan.
Gott samtal med henne - fasta tel. ringde - maken - jag sade
att jag inte hade tid men honom just då. Fortsatte samtalet med
diakonissan. Det knackade på ytterdörren.
Jag avslutade mitt samtal och öppnade.
Där stod grannfrun med lilla Z. Bade dem komma in.
Då ringde den fasta tel, igen.
Det var mormor. Hon undrade om jag var arg på maken
eftersom jag inte svarat då han ringt mej. Jag undrade hur hon visste det?
Jo, maken hade också ringt till mormor eftersom jag plägar dricka
kaffe numera varmt vatten hos dem denna tidpunkt.
Sade till mormor att jag och grannfrun plus våra barn skulle komma in.
Då ringde maken på min mobil ;-)

Var ute i det fina vädret. Drog lilla E. i pulka.
Gick in och stekte ägg och kyckling.
Städade.
Såg på GA. Ett avsnitt var så berörande att jag grät!

Åkte till banken och skrev min autograf.

Till stan medan maken fixade tand hos tandläkaren.

Kort loppisbesök.

Kort Prismabesök.

Fick hjälp av den yngsta sonen med bärandet.
Han bar ett kålhuvud. Jag frågade honom om han
visste vad det var han bar på?
Han svarade rappt och glatt; -ETT LÖK!

Maken ringde och frös - eftersom HVC stängt för
dagen och han inte kunde vara inne och vänta på mej...
Han sade någonting med att såsa????

Hämtade honom från en liten ful kiosk bredvid bibban eftersom
den också var stängd. Maken hade inte mössa eller vantar.
Han är 39 år.

Gäster hade vi kl.18. Bjöd på weekend chips + dip, smörgåsar
och turkisk jogurth m.honung och rostade nötter.
Tackar min fina vän P. för det tipset.

Nu slappande!

Tack för en fin dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så har man fått skratta igen! Tack A-S! Yvonne