lördag 31 januari 2009

Dag 31




Den första månaden på året har gått!

Mycket har jag hunnit göra och mycket finns det kvar...

Idag var det arbete från morgonen.

Skriftskola. Indelning till 2. Fick en grupp med mej
till kyrkan och orgelläktaren. Där försökte jag inspirera
de små att bli kantorer...Vi sjöng ur psalmboken och ur
ung psalm. Vi tittade inuti orgeln och lärde oss var ryggpositiv
och huvudverk sitter. Bytte gäng efter ett tag. Sedan övade
vi inför den 8.2 - familjegudstjänst.

Besökte apotek - mellan har haft hög feber.

Handlade mera färg på Kullas.
Det säger bara slurp där uppe på vinden.

Åkte hem.

Träffade L. Min systerson. Jag gosade med honom! Myyyys!

Systrarna var in för att titta på golv-kandidater.
Lilla A. var fin i skor (då han numera står och går)
samt toppaluuvo och vinterhalare.
Han fick åka pulka - såg väldigt moget ut ;-)

Gjorde skånska köttbullar. Kunde dock inte fatta vad det var som
var skånskt i receptet....Men goda blev dom - i ugn.

Stora åkte på födelsedagsfest. Nu börjar hennes kompisar fylla 14!!!

Mor och far var in för att titta på golv-kandidater.

Nu har jag sytt gardiner till vindfånget - inte helt klart ännu.

Boktips: Sven Nordqvist - Var är min syster.

Godnatt!

1 kommentar:

Monika sa...

Hej! Roligt att titta in i din blogg! Härliga vardags-tankar blandat med allt som en mamma ska hinna med! Roligt att se ett citat av Tomas Sjödin, hans böcker hör till mina absoluta favoriter - tänk att någon kan uttrycka sig som han, det är en lisa för själen att läsa dem! Har under julen läst hans senaste "Ett brustet halleluja", lika bra som alla hans andra. Ha det gott! Monika Koskinen