måndag 19 januari 2009

Dag 19


Foto.A-S Strand


Idag kom jag mej upp rätt tidigt -
då jag trodde att lilla A. skulle
komma på besök. Han kom dock inte.
Kanske nästa måndag.

Städade litet. Det blir ju aldrig klart...

Valde sånger för en morsdagskonsert.

Gick över till mommos.
Vi funderade över begravningar förr och nu.
Tider och seder ändras.
Vi har fjärmat oss mer och mer från döden.
Jag har inte sett någon död människa och jag är 35 år.
(nu kände jag mej plötsligt väldigt gammal,
tror inte att jag en enda gång tidigare skrivit min ålder,
kan det vara jag?)
Den är ingen naturlig del av våra liv -
som för x antal år sedan - då man hade den som dött
att ligga i kista hemma innan begravningen.
Döden-döden.

Lilla och jag var ute i snön.
Jag skottade. Han lekte.

Litet lunch.

Lilla sa att han hade fått en ide´och gjorde
en teckning över hur hans kojbygge skulle se ut!
Finemang!

Pianoelever.

Pratade med svägerskan i telefon - hejhej!

GLÖMDE att hämta hem stora från en kompis.
iiiiiiiiiiik.
Maken ville inte åka och hämta henne, trots att
jag bedyrade att jag minsann skulle göra det för honom
om rollerna varit ombytta. Hängde ni med??
Hämtade stora.

Maken höll sitt löfte om att göra en smakbit till mej
medan jag var borta; rostbröd, kycklingbiff, stekt ägg, ost
och litet kebabsås typ. Väldigt gott!

Nu har jag lagt extra emollient på mina torra händer.
Jag skall kanske städa litet till.

PS.Igår lade jag in litet ny musik på listan, Finlandia ska kanske
åka ut igen - (litet långt och dramatiskt) men får vara kvar tillsvidare DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

36???? Ta o räkna nu en gång till! Freppi

Stinas mys sa...

Jag e inte klok! Lägga till en siffra som inte stämmer.Nu är jag 35 tillsvidare....