torsdag 15 januari 2009

Dag 15


-Har du strumpbyxor innanför? ropade jag efter
stora när hon gick iväg mot bussen i morse.
Svar: Nej. (-10 grader och jeans - mysigt kallt.)

Kunde inte hitta lillas mjukisräv vid avfärd till dagis.
Tog ett lejon i stället. Njaa - tyckte lilla.

Hem.

Rask, rolig stavgång över åker och äng.
Tyvärr var kameran inte med.
Solen sken och det gnistrade i de frusna
dikesblommorna. Fantastiskt.

Pannkaka.

Dusch.

Mot jobbet.

Andakt.

Efteråt ville en farbror ha hjälp med att komma
upp från soffan han suttit på.
Upp kom han, men tappade en sko i samma veva.
Det blev till att sätta sig igen - medan jag lade
på skon och tejpade kardborrband.
Då var farbrorn så trött så han måste vila en stund
innan vi gjorde ett nytt försök. Sedan gick han och hans bil.

En annan farbror sa att han hade tänkt rymma idag.
Men märkt att det var väldigt kallt ute.
Plus att det kommit nysnö - då syns ju fotspåren!
- sa han med glimten i ögat.

Andakt.
Förvirring.

Te.

Kansliarbete.

Träff med brudpar i kyrkan.
Spelade vigselmusik. Bella Notte - myysigt!

Tankade min kära bil.

Åkte nästan ända hem, ringde maken frågade
om han tagit hem sonens skidor.
Svängde om och hämtade skidorna.

Pasta m. tonfisk och rotsaker gjorde maken.

Telefonsamtal med syster.

Jag har kalla händer.

Igår innan läggdax testade jag en jumpadvd.
Som jag skrattade. Och som min dotter skrattade
åt mej. Jag trodde faktist att jag hade bättre
rytmsinne eller koordination eller nåt.

Hejom-fejom!

Inga kommentarer: