tisdag 13 januari 2009

Dag 13


Foto.A-S Strand


GOD MORGON!

Jag skjutsade mellan till tandläkare.
Uselt resultat.

Lilla var hos gamlamommo o. moffa.
Jag skulle hämta honom och se där kryllade det
av släktingar; far, morfar, mormor, svåger,
systerson, son samt moster!

(Moster gav en jättelik burk med toffe och choklad
godis till mannen, smakade några i kväll - ajsing-bajsing)

Vi gick hem och lilla stannade utomhus
för att leka. Jag gav honom såpvatten så han
fick blåsa bubblor till hans stora glädje.
Alla plastdjur gick också ut på altanen.
(by the way - djuren fortfarande ute och det har snöat)

Gjorde trevlig mat till goda vännen P. med sina små.
Maten; på en bädd av rotsaker låg stekt kycklingfile´samt
bacon och färska champinjoner. Till efterrätt; mangovispgröt!!!

En skön eftermiddag i gott sällskap.

Hämtade stora från bildkonsten.

Nu borde jag röja litet.

Idag skulle farmor ha fyllt år om hon ännu levt här med oss.
Jag ser fram emot att träffa henne och farfar i himlen!


Nu ska jag jaga lilla i säng. Dagis dag i morgon.

Tack tack tack för att jag får leva och ha det så bra!

Inga kommentarer: