torsdag 29 januari 2009

Dag 29


Helmigrynen rockar!
Roligt med kommentarer!


Så här var det:

blodprovstagning vid hvc.
jag dit med oborstat hår/
osminkad - men med min fina
basker på huvudet och Anita
Barkers bok - Det finns hälsa
och helande - i min hand.

bad mellan att stanna hemma och
vakta den sovande brodern

kom hem

hade en liten förhoppning om
att hinna få med båda pojkarna,
då jag först skulle skjutsa mellan
samt hans skidor...
tyvärr var lilla trög i vändningarna
jag kallade på grann-mormor.
hann inte lägga på luren innan hon steg in ;-)

skjutsade mellan

kom hem

gjorde i ordning mej själv samt lilla
till dagis

mot jobbet

skriftskoleplanering

intressant diskussion med min chef samt
ungd.led.

beställde en pizza!

åkte till komossa på vi ö. 60

dagens gäst berättade om hur det är
att vara synskadad och om olika
hjälpmedel. inspirerad var hon -
men kaffetanden - den gemensamma -
värkte hårt och tanten bakom mej väste:
-Ska vi int få na kaff?!?!
Jag nickade fint.

En tant hade somnat.

Sedan HASTADE alla till kaffet.

Vår pens. diakonissa berömde en vacker
handbroderad duk som prydde ett av kaffeborden.
När hon sedan skulle sätta sig spillde hon
en stor fin fläck på duken hon just prisat...

Dagens gäst fortsatte inspirerat att informera.
Ganska länge. Bussen kom och alla vi ö. 60
skruvade på sig - unisont - om man så kan säga...

Sedan avslutade prästen med att tacka gästen samt
serveringstanterna. Han sa något i stil med:
-Och vi är glada och nöjda över att vi fick kaffe!
Varpå någon inte känd sade: NÄ.
Prästen skrattade så det blev litet svårt med Herrens
välsignelse.

Avslutade med kykör. Nya sångare med igen! Hurra!

Hemåt.

Uppvaktade fadern på hans födelsedag! Grattis kära pappa!

Nu är jag nöjd och trött!

Inga kommentarer: