tisdag 6 januari 2009

Dag 6


arbete från morgonen

3 visa män i kyrkan (och så några till)

jag besökte kyrkvinden, gick i alla fall
en bit upp - men min långa kappa hindrade mej
att på ett smidigt sätt ta mej ända fram.
såg i alla fall en porslinspotta och en fin
hatthylla och diverse skrot.
massor med namn fanns på stockväggarna -
konfirmander och annat löst folk som smugit
sig opp och lämnat ett avtryck åt eftervärlden...

hemåt

gjorde god mat: Italiensk linssoppa med kyckling.
Fick gott betyg av alla nästan! Syster A-K samt hennes
E. smakade också och E. var väl inte helt övertygad...
Se receptet här intill.

Ut och busade med A-K, E.& E samt mej själv.
Å va jag busade med mej själv ;-)
Försökte lösgöra trapptrallen gick inte.
Skottade litet snö. Tätt snöfall!

Hade gjort en semledeg som jäst över alla bredder.
Blev så där lagom lyckat. Jag sa ju att jag bara skulle göra formbröd!

Surfade på tradera.

Gick till främands! Där häckade vi resten av kvällen tillsammans
m. två andra trevliga familjer! Kakor, bullar, godis, pizza, sallad, batong m.m
ÅT VI MED STOR FRÖJD OCH GAMMAN FÖR I MORGON BÖRJAR DET SOCKERFRIA LIVET!
I alla fall för mannen och mej.

Väl hemma ville lilla E. spela PS legobatman...
Fick nöja sig med tandborstning och saga.
Men han var så slut att han somnade
innan jag hann läsa saga.
Han har nu sovit sedan kl.21.BRA! Med tanke på morgondagen.
Dagis...

Tack och godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, jag har faktist tänkt laga kycklingsoppan imorgon. Hoppas bara att den smakar lika gott när jag gör den...

Stinas mys sa...

antagligen godare! KRAM!