onsdag 14 januari 2009

Dag 14


Foto.J.Strand

En ny dag grydde!

Lilla och jag lämnade huset ca 09.40.

Jag eldade litet ljusstake innan vi åkte.Bu.
En röd - fin - fyrarmad - trä - svarvad - från loppis.

Framme i Oravais hämtade jag församlingens post och
begav mej sedan till kansliet för konsultation.

Följde planering i fh inför årets vändagsfest.

Såg en söt liten flicka med moder utanför fh.
De bor i en lägenhet där
medan de väntar på att deras ärende
skall avgöras av finska myndigheter.
Modern höll i alla fall på med att fotografera sin lilla
söta i snön. Vi hade inget gemensamt talspråk men det gick
ju att få reda på barnets ålder.... 1 år gammal.

Barnkör! Så roligt och mysigt med fina små
människor.
Jag lärde mej en ny lek; tungmördare! Fråga om du törs -
jag kan förklara detaljerna.

Andakt på Gullvivan. Jumpa-Stina hade varit där innan vi kom.
Bra att de fick varva ner med andakt! ;-)


Hemåt.
Bokade 3 läsmöten - bara 9 kvar.

Dagis. Lilla kom efter ett bra tag ner från vinden på dagis
och hade kissat på sig. Ingen tant kom med honom och ingen sa
något om det heller. Litet slött.

Hemma gjorde stora en smaskig päronpannkaka. Bra med huslig ekonomi!

Nu har jag varit ut och fått litet frisk luft.
Samt testat föräldrarnas personvåg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fint foto!!!! Ni e supersnygga!

Kramar från Uppsala

Stinas mys sa...

Man tackar och bockar!
Ska vi My Fair eller nä?

Stinas mys sa...

Man tackar och bockar!
Ska vi My Fair eller nä?