tisdag 27 januari 2009

Dag 27


PÅ bilden en uppförstorad bananfluga. Ida - kom gärna och dissekera!
There are lot´s and lot´s of them....


Nu sitter jag och skriver på storas dator.

Lilla gnäller över att han inte fick ett dockhus till julklapp?!?!?

Mannen håller på att installera en ny skrivare till vår dator.
Han upplever motgång för tillfället,
så jag tyckte det var lugnare på övervåningen...

Idag inleddes dagen med ett misslyckat stadsbesök.
Mitt favorit loppis öppnade igår och det ville
jag ju kolla upp. BESVIKEN.
Ordning och reda och inga fynd.BLÄ.
Sedan ett besök på Vasa Färg - tyvärr svarade inte
maken,(i telefon) så jag fick inte reda på vilket golv det var vi
kollade på senast. Mindes inte själv.
Åkte till Adam&Ewa - hade inte öppnat.
Åkte hem.

Sale.
Bageriet.
Lunch.

Sedan har vi tittat på minuscule på youtube.
Rekommenderas!!! Helt underbara småkryp!

Gjorde en god köttfärslimpa: 500 g stekmalet,
en ask färska champinjoner frästes, 2 små lökar
finhackades,färsk basilika finhackad,
riven ost och kryddor, ägg och skorpmjöl.
In i ugnen. Serverades m. kokt potatis och råriven morot.

Litet senare kladdkaka.
Ingen sockerfasta så långt ögat kan se.

Nu har jag städat??????!!!!????

Kram från en gam.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Om sockerfastan lyser med sin frånvaro så kan du ju komma på födelsedagslunch på måndag 2.2!
Kram!

Stinas mys sa...

Jaaaa! I´ll be there! Kram!