fredag 16 januari 2009

Dag 16


Och det blev morgon den 16-e dagen.

En kall sådan.

Mellan fick åka med mormor till skolan.

Lilla och jag åkte ingenstans.

Jag idkade läsmötesbokande. Tjolahopp!

Min far lånade bilen för att möta min syster i nöd.
Två barn i bilen och den stannar - i kylan - inte så lyckat.
Men tack och lov - bilen startade igen!

Så sammanstrålade en nätt skara hos grannmormor o. morfar igen.

Efteråt gick jag med kusin E. och lilla till postlådan
för att vittja dagens. Jag frös. Vi gick in.
Jag stängde av frysskåpet.

Systern kom över. Jag åkte för att plocka upp mellan samt hans
kompis som skulle övernatta.
Handlade.

Mellanmål m. syster o. gänget.
Mycket is som blev till vatten -
dripp-droppade under eftermiddagen/kvällen ur f-skåpet.
Syster diskade ur alla lådor som hör till skåpet.Super!
TACK!

Gjorde middag. Mysiga makaroner.
Alla åto.

Maken och jag drog till stan.
Jysk. Vi köpte en gästsäng!
Sedan Citymarket.
Säsong 3 av GA. (iiiik)
Jag, stora och maken är rätt fast i den serien för tillfället.
Jämförde priset på säsong 3 - 19,90e (17h45min.) m. biobiljettpris
som ligger runt ca 8,50/person.

I kväll har jag och lilla bakat pepparkakor.

Tack för idag!

Inga kommentarer: