tisdag 20 januari 2009

Dag 20


Morgonen började med att jag ändrade litet
på en väst som stora skulle ha i skolan.
Bra med symaskin.


Sedan mer eller mindre tröghet.

Gjorde västgötakakor till mina åldringsvänner.
Åkte med lilla till Årvas och förgyllde deras
eftermiddag. Lilla var sockerbagare med mössa
och bjöd på kakor samt agerade under det att
vi sjöng - en sockerbagare.

Hem.

Gjorde spagetti och köttfärssås.
Till efterrätt apelsinmousse.
3 apelsiner (skalade och finfördelade)
4 dl matlagningsjogurt
1 dl vispad grädde
rivet limeskal

Åkte till simhallen.
Såg många nakna damer.
Simmade med P. vännen.
Hon har bra fart på -
tror att jag kan kalla henne för min "hare".
Vi simmade i drygt 30 min. oavbrutet! Applåder.

Hämtade stora från bildkonsten.
Hon hade gjort fina tavlor med kolkrita.

Åkte sedan vidare till kusin A. för att vara
på cell/tupperware. Beställde babusjka!
Bokade en demonstration och fick en tårtspade.

A. bjöd på gott fika.
Tupperware-kvinnan bjöd på kokt potatis + gräddfilssås.
Potatisen var naturligtvis tillredd i ett TW-kärl.
Den var faktiskt ovanligt god!

Nu hemma.

Skönt trött i hela kroppen.

Tack-tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, så sku du ju kunna bli illustratör också! fin bild!