onsdag 28 januari 2009

Dag 28

Ja kära min tiiiiid!

Det kan sammanfatta dagen. Men skall väl ändå
skriva litet mer.

Jag stag app agan. Fantastaskt!
Daschade.
At grat.
Skjatsade lalla tall dagas ach mallan
tall skalan.

Åkte till jobbet.

Begravning.

Jobbade vid mitt nyligen röjda skrivbord
i fh. Bytte lysrör i min skrivbordslampa.
Och letade fram vega på radion.
Spanade efter möss----.

Lunchade med maken hos svärisarna. Gårdagens.

Barnkör med knorr blev det idag -
då vi fick en fantastisk diskussion om
Guds existens eller nä. Det var väldigt
rakt på sak. Citat - Jamen om Gud finns så kan
an väl vis sig här då!? Annars tror jag int!
Citat - Gud som ger oss cancer?....
Citat - Ja e int förälskad i Gud.
Undrar just vad barnen sa när de kom hem.

Sedan biblioteksbesök.
Ett mycket lyckat sådant:
2 årgångar med Allt i hemmet = 4 euro.
Nu finns det att läsa!
Lånade också en nyhet - se läser just nu.

Häckade i fh igen.

Häckade hos svärisarna.
Jag tror att svärfar kallade sin katt
för "mitt gullegryn" (jag skrattar)
Svärmor lät mej smaka på en kulinarisk
gröt - HELMI-grynsgröt.
Den smakade inte illa. Men grynen
kändes litet skumma, de var genomskinliga
och liknade grodrom.Jag tillåter mej att citera
en annan bloggare:

"Hyvää se oli, mutta suutuntuma oli vähän niljakkaan oloinen, tuli mieleen sammakonkutu :) Vaikka en kyllä oo sitä syönyt... "


Hade drama/musikklubb.


Lovsångsövning kl.20 med en ovanligt stor (9 st.)
skara samlad. Vi kunde tom. sjunga 3-stämmigt!
Det var väldigt inspirerande!

Nu hemma. Smakade på en god laxpasta som maken gjort.

Tacksam över en otroligt omväxlande dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

berätta sedan om boken då du läst den! Jag vet inte om jag vågar läsa den eller inte...KAN JU HÄNDA att man blir för påverkad?

MammaMia sa...

Hej Anna-Stina! Det är så trevligt att följa med din blogg!
Angående Helmigrynen, så pröva att smaka på dem direkt ur paketet...jag var helt galen i dem då jag var gravid. Idag äter jag dem helst kokta. Ha en bra dag! Mvh Mia K.

Anonym sa...

Helmi-gröt e ju så gott! Med lite vaniljsocker och hemlagad jordgubbssylt får jag flashbacks från min barndom! Mommo å fammo kokade sånt!
Mima.