söndag 11 januari 2009

Dag 10

Blev litet sent nu...

Sen morgon

Frukost

Förde tillbaka en osthyvel vi lånat igår och
kände mej som Lucy i Narnia när hon gått genom klädskrubben
och kommit ut i det sanslöst vackra vinterlandskapet utanför.
Jag väntade på faunen.

Städade och löste melodikrysset

Barnaskaran gick ut!

Städade omkull granen. Tyvärr.
Fanns en del skit-vatten kvar i foten.
Vattnet rann ut på vår parkett i vardagsrummet
och luktade -----

Barr barr barr

Barnen kom in och vi muggade. Det betyder - för den
oinvigda - att vi åt mellanmål.

Jag gick ut med lilla igen tillsammans med A-K och E.
Lånade skridskor till mannen. Fattas bara 2 par till så kan
alla i fam. åka i morgon.

Inne gjorde jag en god lasagne.

Mannen spacklade.

Vi såg skrämmande många avsnitt av GA. Mannen har också fastnat
för den serien. Till skillnad från mej dock - vill han faktist ha stenkoll
och kan inte tänka sej att missa en enda liten detalj...

De större barnen var på lördax i Elimkyrkan.

Jag fick makaronirygg då jag satt på sängen och klistrade
samt skrev in finfina recept i ett nytt recpthäfte.

Nu - Tack och God Natt!

Inga kommentarer: