lördag 28 februari 2009

Dag 59


Arbetade.

Lyckades med konststycket att sjunga
fel melodi till en finsk psalmvers
som sjöngs på gravgården.

Fick en komplimang av en okänd dam:
-Jag måste säga, vad du har fin hy!
Made my day!
I morgon utmanar jag varje läsare
inklusive mej själv att ge en
komplimang åt en obekant människa!
Kommentera gärna om hur det gått!


Åt följande efter att jag kommit hem:
en hel ask champinjoner stekta i smör -
samt vitlök på GI bröd och så lite tomat.
Mumsigt värre!

Skärivännen tänkte nästan komma på besök
men hennes man är melodifestival-fantast,
och vi har ingen TV - så det bidde inte.
Vi skrattade högt (hon mest) åt den
gången då jag medelst bollträ gjorde
backens män utan TV-bild under en mycket
spännande hockeymatch Finland mot?

Har sett en bra film som pappa rekommenderade:
Evening m. bl.a Claire Danes, Vanessa Redgrave,
Toni Collette och Hugh Dancy i rollerna. Sevärd!!

Nu har jag tillbringat kvällen med att städa under
vår säng, samt med att sticka på makens strumpor.

Kvällens ros går till maken som lagt klart sovrumsgolvet!!!


God natt!

Inga kommentarer: