tisdag 10 februari 2009

Dag 41





På bilden mockarutor, solens strålar samt kusinerna under dagens boktips.
I morse ville jag bara ligga kvar i sängen helt stilla.
Detta för att inte få snor-anfall vid minsta lilla
rörelse. Så gick det ju inte att fortsätta dagen...
I sängen menar jag. Jag tog min 150 pack-näsduksbunt
och steg upp.

Jag och lilla var hemma på förmiddagen.
Lilla skålade i mjölk med mig
under vår spartanska lunch.
Solen skenade - vilt och ohämmat in genom skitiga fönster.
När lilla frågade var han skulle vara idag sa jag:
-hos gambämommo och moffa. Varpå han utbrast:
-Jippiiiiii! -med händerna uppsträckta i luften.
Gripande! Gott betyg för g-mommo&moffa.

Träffade vännerna på Gullvivan och Aftonbo.
Vi läste olika kärleksordspråk.
Jag berättade vitser. Vi rimmade och så gjorde vi
värsta mun-gymnastiken med en lång berättelse om
en gubbe. Det var bzz, pss, ptrrooo, oi-oii osv.
Sedan sjöng vi -Jag gungar i högsta grenen!
Dagens lustiga när tant sade: -va e de nu Kangasala? (jag gungar)
När jag spelade: Jag blir så glad när jag ser dig -
på tramporgeln för en nytillkommen tant - som sen sist
och slutligen inte hörde att jag spelade heller...
Hängde ni med där? Ja.


Gjorden en inbjudan som postades.
Köpte litet mat som jag levererade till maken.
Åkte till svärföräldrarna.
Vilade...jag somnade faktist.

Åkte till läsmötet i Karvat. 5 själar hade mött upp.

Dimmigt och kallt ute.

Nu hemma. Ser fram emot att få spraya nässpray!

Inga kommentarer: