onsdag 11 februari 2009

Dag 42





Frostbilder foto A-S Strand.

Skjutsade mellan till tandläkaren.Kl.08.15

Moffa vaktade lilla.

Hemma igen stod lilla bakom gardinen
och gömde sig. Hans små bara fötter
stack fram.

Vi fick bråttom att göra
oss i ordning (lilla) för dagis
och hundspannåkning.
Choklad i termos och extra varma kläder.

Framme vid dagis stod taxin och väntade.
Dagisbarnen var så små så den såg ut att vara
tom - bilen - men dom fanns nog på insidan...

Hemma.

Hämtade mellan och lilla.

Gjorde en konstig ugnsfisk.
Väldigt stark blev den - currypastan
var inblandad. Men mannen som av gammal
och ohejdad vana alltid häller på en massa
extra blask - utan att kolla smaken först -
tog i så han sprack.. Han hällde nämligen
på chilisås OCKSÅ. Det blev starkt.

Sminkade mej och kände mej på så sätt
mycket friskare. Till jobbet.
Drama-övning.

Till Kimo på läsmöte.
Bra med folk. Och mycket hade de att säga.
Prästen fick hyssja flera gånger för att
få ett ord med i laget.
Jag levde mitt eget lilla liv - gick ut på att
så diskret som möjligt snyta sig, samt tugga
strepsil. Jag har svårt att snyta mej diskret.

Nu är jag hemma. Och nu är jag trött.

Tack och godnatt!

Inga kommentarer: