lördag 7 februari 2009

Dag 38


Tidig väckning.

Mot jobbet.

Skriftskola.

Risifrutti o. smörgås hos svärmor.
LIVLIG diskussion mellan svärfar och min
svåger. Jag skrattade i början, men sen försökte
vi (jag o. svärmor) hyssja ner dem utan att lyckas.

Begravning.

Hemma hade stora slitit och städat.
Vi gjorde lasagne till middagsgästerna.
Maken kysste mig passionerat - mitt i allt
kaos - till Foreigners låt "waiting for a girl like you".
Det var dagens absoluta höjdpunkt.

Gästerna anlände (systrarna m. familj).
Alla åto och dracko.
Fröjd och gamman och mycket ljud!
Efterrätt: syster L.s ultimata chokladkaka!
Samt godsaker som modern sänt: fransk chokladkaka,
kryddad vaniljglass och havtornssås.
Samt lakritsglass.

Syster L. & co. gick hem och med dem följde stora
för att sova över och se på melodifestivalen.
(kanske sovandet kommer efter att de sett fest.)

Lillasyster m. man och jag & mannen sjöng på en superb
sång av Bengt Johansson: bilden av dej.
(Finns på youtube.)

Nu närmar sig dagens kallaste:
mellan + moffa och kusin A. skall
övernatta bredvid ett stort antal konstgödsel
säckar i ett orange bomullstält.
De skall ha dubbla sovsäckar och vara ordentligt
klädda. Spännande! Jag beundrar min far
som genomför ett sådant äventyr!

Önskar dej en fortsatt trevlig kväll/helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fram för flera spontana och passionerade kyssar i vardagen. I LIKE (:

Anonym sa...

Det var alltså jag P som skrev kommentaren ovan.