tisdag 24 februari 2009

Dag 55

Meera spooortlooov åt folket!

Inte så mycket sport för min del.
Om man inte räknar kakbakande som
en gren...

Barnen gnabbades på ett sätt som
till en början var små-roligt,
men allteftersom tiden gick
började det "ta på våra skallar".
Detta skedde under intagandet av
dagens frukost.
Mannen hade gjort eld i spisen.
Jag eldade friskt i den elektriska.

Gjorde goda bananrutor och en päronkaka
med muscovadosocker då dessa frukter
var på väg att "gå ifrån oss".

Mor och far hälsade på och åt dagens
mellanmål hos oss. Mor hade med sig nybakta
semlor och vi åt även kokt ägg och min
limpa från igår....Bland annat.
Mormor tittade också in en stund.
Hon tyckte limpan var godis.
Morfadern klöv ved modell xxl
med en fruktansvärd borr-klyv-mojäng.
Vi andra tyckte att det var hemskt
med borr-klyven. Far var och checkade
hur det gick för honom.
Mormor sa med ett skratt(!!) att:
"an nog ska blööd mytji innan an kåmbär in".
Sedan bytte vi samtalsämne.

Skjutsade stora till staden Vasa tillsammans
med en kompis. De skulle gå i affärer och sedan
se en film på bio.

Jag fick gå på loppis!!! Hurra.
Jag gjorde fin-fina fynd!
Mitt billigaste var en gul, virkad
liten kappa till fönstret - till påska! 50 cent.
Mitt BÄSTA var ett sprillans nytt duschdraperi
i gräddvitt/randig polyester för 2 euro.
Mitt dyraste var en höna i porslin för 3 euro.
Hittade nog litet flera fynd.
Kanske jag lägger in fotografier senare.

Hemåt.
Åt spagetti och stekt knackkorv.
Då kom min kusins make M.
Han hjälpte mannen på vinden.
Arbetsbyte! Tack!

Returnerade mej själv till staden Vasa.
Hämtade de unga kvinnorna som var nöjda med
filmvalet.

Hemma igen fick vi besök av kusin A.
och söta L. Vi beskådade vinden i all
dess glans och elände. Det är liksom
både och ännu.... Sedan blir det BARA
GLANS I ALLA DAGAR!

Nu e jag lite trött.

Tack för idag!

Inga kommentarer: