lördag 21 februari 2009

Dag 52


Då tebollen var i diskmaskinen fick syster lov
att använda ett durkslag som tésil...Ni skulle ha varit med.

Första sportlovsdagen!

Vi har gnabbats och försonats.

Städat.

Arbetat på vinden.

Besökt Mini-Mani och Halpa-Halli.

Betalt parkeringsbiljett till måndag kl.08.30....
Såg inte att det ju var alldeles gratis -
vi kom sent in till stan.

Köpt limträskiva och två olika grillkorvpaket.

Blivit bjudna på mat hos mamma & pappa:
köttsoppa, nybakta semlor samt fastlagsbullar!
Tack tack!

Träffade jägare-brodern. Han hade en förfärlig hosta!
Han har svurit eden och jag missade hela tillfället.
Harmset. Långt till Ekenäs - men i alla fall.

Haft lillasyster med familj på besök.
Syster har medelst en legoplatta fläktat
alla i sonens inte färdigstädade rum -
varpå dammet yrde i stora tussar.
Har även funderat på olika gardinlösningar
till vårt sovrum tillsammans m. sister.

Gosat med lilla L.

Mellan har inte städat färdigt sitt rum.

Mannen har inte byggt klart på vinden.

Jag har inte blivit klar med städningen.

Lilla har inte fattat tycke för fazers choklad/
salmiak karameller.

Jag har läst högt ur "farlig midsommar" för syster
och svåger. Det var mäkta uppskattat - av mej själv!
Jag fascineras av alla sköna personer som härjar runt
i Toves böcker.

Jag har läst högt för mannen ur Tomas Sjödins bok
"Ett brustet halleluja" den rekommenderas VARMT!
Så bra så bra!

Stora har varit på kalas till en kompis som fyllde 14 år.

Gåonatt skrapälhatt!

Inga kommentarer: