lördag 14 februari 2009

Dag 45





Härliga skuggor från kamerans linsskydd och rem!

Vilken dag det har varit!

Startade med en fin frukost och
en mysig familj. Fick ett jättefint
halsband av maken. Han fick ett par strumpor.
Köpte en chokladstång också men den åt
jag upp igår...

Åkte via grann-moster ( i flera bemärkelser -
ny friserad som hon var) och kapade åt oss
släpkärran. Jag lyssnade på andliga sånger
med Christer Sjögren så det dånade i bilen.
Mosters man högg tag i biltaket
och försökte välta bilen.
Maken led alla kval över att behöva lyssna på
Christer. Tyvärr var vår skivspelare så kall
att vi fick skippa lyssnandet för en stund.

Maken vippade av mej vid gamla piffi -
där det var lopptorg. Alla var redan där,
så fynden hade nog gjorts långt tidigare.
Men jag hittade en galen plastekorre på hjul.
Den blev min för 1,50.- Såg många bekanta.
Bl.a. svåger, blivande svägerska, syster, systerson,
vänner. Åkte tillsammans med syster & co till Jysk.
Drog ekorren efter mej i band. Lite skämmigt för
dom som var med. Inne på Jysk stegrade den sig
(ekorren) så jag fick bära den.
Mannen hämtade Annika-skåpet och så for vi hem.
På släpet fanns också laminat till vårt sovrum.

Liiite muffins från Knips.
Drack en liten kaffe med mjölk och blev helt
skum i magen. Har märkt det väldigt tydligt
förut - men nu får det verkligen vara slut med
kaffandet.

Satte igång med att trycka namn på t-tröjorna.
Skrev sånger på kalvor...
Vilade en liten stund.
Dusch.
Till Holms efter ballonger.

Mot Årvas.

Tittade på fagra människor som anlände till kyrkan
och vigseln. Spännande. Försökte värma händerna.
Brudparet var väldigt flott! Vackert vigseltal hölls.
Sång sjöngs. Och ringar byttes.
Bella notte spelade jag som utgångsmusik.
Helt fantastiskt! Jag var så nöjd själv!
Kastade slängkyssar till brudparet som stod
och tryckte i ett hörn i väntan på att få gå och
mottaga folkets jubel.

Till ABC. Åt en varm macka.

Tillbaka till fh.
Blåste upp ballonger tillsammans med Didi 16 år.
Och Peter 50+. Genrep med drama-gruppen.
Fick ta över huvudrollen - nice - not.
Men det gick bra det med. Hjulade (misslyckat -
skulle vara så) inför publik - jag bar kjol...

Mycket sång, dans, prat, mobiltelefoner, skratt,
applåder och ballonger som smällde.
Vårt drama var lyckat då vi gjorde det som pantomim.
Gick över alla språkbarriärer.

Delade ut godis till små och sedan stora.
-Sinä olit hyvä! Fick jag höra :-)
-Kiitos Suomi! Hördes också.

Ja-a. Många intryck!

Tack alla vänner!

ETT SPECIELLT TACK TILL P. A-L OCH SVÄRMOR!

Inga kommentarer: