fredag 13 februari 2009

Dag 44


Idag har jag sett roliga saker.

En bil susade förbi - på släpet
fanns en hel massa rävar - i bur.
Tyvärr uppfattade jag alldeles försent
vad som fanns på släpet.
Såg knepigt ut.
Dom såg INTE ut att lida.
Snarare såg dom väldigt nöjda ut
där de satt och fartvinden fönade
deras TJOCKA pälsar.

Jag såg en buss som blinkade till en annan buss.

Jag har inhandlat en ny nässpray och panadol-hot.
Hot har jag inte testat ännu. Kanske i morgon.

Mannen är på konsert i Seinäjoki och har med litet
flyt införskaffat en alla hjärtans dag-present till mej.
Jag har köpt goda frukost ingredienser till familjen.

Lilla har badat.

Mellan och stora har sett på Mac Gyver.

Jag har övat på bröllopsmusik inför morgondagen.
Samt inhandlat textilfärg och skära (låter mycket
tjusigare än rosa) rosor till vändagsfesten.
Textilfärgen skall tryckas på t-tröjor.
Det lär bli i sista minuten.

Jag har ropat in en fin emaljerad skylt på tradera.
Syns på bilden uppe! (Texten kan ju tolkas litet
olika...Men rolig är den!)
Och - inte att förglömma - ätit feta-olivbröd -
Vörå hembageris! Gott!

Jag har även gillrat 2 mössfällor i mitt arbetsrum.
Och pratat finska så jag blev helt svag.
Till det behövs det inte mycket prat.

Låter som en trevlig dag!

GODKVÄLL ALLA GLADA!

Inga kommentarer: