söndag 1 mars 2009

Dag 60

Tjockt.
Så kunde kanske dagen sammanfattas.

Tjockt med sol.
Tjockt med folk.
Tjockt med bulla.
Tjockt med läsmöten.
Tjockt med släkt.

Jag har språkbadat på kinkerit idag.

Jag har två gånger blivit bjuden på gräddtårta.

Jag har suttit vid 4 olika kaffebord!!!!

Jag har ätit 3 smarriga smörgåsar hos svåger
m. familj. Sonen i huset firade sin första
födelsedag. Kaffebordet som var uppdukat
var enligt min andra svåger att jämföra med
ett julbord! Samme svåger rapade i mitt öra.
När jag påpekade detta kommenterade han:
-men jag va int så nära!?!

Åkte ner och tursamt nog också upp för en otroligt
brant backe i Oravais Strandby.
Ett hus med makalös havsutsikt låg nere vid stranden.
Jag läste VBL och drack ett glas vatten
vid det fjärde kaffebordet.
Bra val.

Mannen och barnen har åkt skoter och förlustat sig
hos släkten under dagen och kvällen.

På hemväg åt man + fru pistagenötter så det knastrade.

Intensiv arbetsdag.
Jag säger nej till flera läsmöten idag!

Tack & förlåt.

Inga kommentarer: