söndag 8 mars 2009

Dag 67

Jahapp!

Här är vi fortfarande...i Uppsala - men på väg hemåt småningom.

Idag har vi gått på jätteloppis med extremt mycket saker och folk
i Fyris park. Jag fyndade några fina barnböcker och en dvd.
Såg en samlingsbox med alla Rut&Knut böcker 12 st.
pris 100 sek. Men det skulle ha blivit litet tungt tyvärr.

Vi besökte också Fullerö en stor och oerhört mysig
inredningsbutik. Där kunde jag ha gått hur länge
som helst. Till syster L. det fanns superfina vaxdukar!

Efter dessa höjdare skjutsade våra värdar M&R oss till
Kens pizza! Där beställde vi kebab-pizza.
Jag har aldrig sett så stora pizzor! Pizzan hängde
över tallrikskanten. Jag började äta från mitten.

Efteråt släpade vi våra kroppar till olika stora varuhus
såsom Lekia, Rusta, Ikea, Coop osv.

Vi blev hemkörda och bjudna på mumsig skinkpaj och sallad.
Tack tack!

Vi har packat ner våra fina fynd och snart packar vi oss
själva i en bil och sedan i en buss och sedan i ett flygplan och sedan
i en bil och sedan hem!

Mannen hade öronfröjd igår på Metallica-konserten i Globen.
Han var nog helt nöjd. Hade köpt en T-shirt som han nog inte
kan använda offentligt.

Igår var jag och M. på bio; Slumdog millionare.
MYCKET BRA FILM!!! Men jag upplevde starkt
obehag av en del scener. Hursomhelst - en sevärd film.

Jag vill passa på att sända mina varmaste och hjärtligaste
hälsningar till mamma som ställde upp och skötte om
lilla, mellan och stora. ( Lilla som blev magsjuk just innan
vi skulle åka.)

Tack och förlåt!/Stina

Inga kommentarer: