söndag 22 mars 2009

Dag 81

Jihooo!

Rapport från dagen idag.

Vaknade tidigt.
Har sovit så gott i nya rummet!
Lilla har tillfälligt flyttat
in hos sin broder.

Skjutsade familjen (inte stora)
till kyrkan. Maken klagade över
hur sunkigt det var i bilen...

Till arbetet.

Skönsång av familjen Akimov och då
framförallt Katja - mamman i familjen.
Hon är 36 år gammal och har 6 barn - jag
lyfter på min hatt!
Jag skjutsade hem henne och 3 barn till
flyktingförläggningen.
Om det inte hinner ordna sig med tillstånd
(arbets-uppehålls?) innan fredag - utvisas
hela den 8 personer stora familjen...
Be gärna för dem att det ordnar sig på
bästa sätt!

Äldsta dottern Akimov tyckte att det luktade
sunkigt i min bil. Ojdå. Två klagomål
samma dag...

Bråttom bråttom till Keskis och läsmötet.
Så bråttom att jag i värsta Marcus Grönholm
stil sladdade förbi det fina gula trähuset
utan att lägga märke till det alls...
Började se på husnumren, stämde inte.
Samtidigt ringde chefen och sade att jag hade
åkt för långt... De såg mej genom fönstret.
Som ett "rött sjitit strekk".

Hem.

Åt en skrutthamburgare.

Gick ut med syster och lilla A.
Han e inte lite fräck...
När jag hälsar på honom gör han pruttljud
med sin söta lilla mun och tittar åt ett
annat håll... Det har hänt flera gånger nu.

Hade en MK gäst på besök.Roligt!
Det var så längesen nu!
Vi huserade uppe i sovrummet eftersom det
ännu är städat där...

Nu är jag glad och trött!

Inga kommentarer: