tisdag 31 mars 2009

Dag 90

Kära min tid!

Jag har städat rejält mycket idag.
Alla dessa saker som flyttas fram
och tillbaka mellan alla dessa rum.

Syster yster m. 2 små besökte oss i
all hast. Syster vallade förutom sina
egna barn även min lilla så jag kunde
städa. Hon gick och kollade postlådan,
när hon återvände hade hon en bebis i vagnen,
ett barn på ryggen och ett barn i pulkan!
Sedan gjorde hon god citron-
kyckling och ris till lunch.(men glömde du vitlöken,
det fanns hackad vitlök på skärbrädan?)

Jag köpte en finfin blombukett från Nigella.
Kvevlax fina blomsterbutik. Tjejen där
gör de mest fantastiska skyltningar!
Hon är duktig på att binda buketter också!

Cellen hade jag på besök.
Vi åt litet gott och pratade om sånt som
roar och oroar. Sen hade klockan rusat iväg
och vi bad och hann tom. sjunga en lovsång
innan alla kvinnsen trippade upp en våning
för att beskåda vårt nya rum och hylla mannen ;-)

Jag traskade över till syster nr.2 efter en
barnvagn som behövs inför morgondagen.
Sören-marodören (hennes son) kommer på besök i
morgonbitti. Han har ikväll micrat min kära
systers fina telefon. Ajsingbajsing!

Hajda!

Inga kommentarer: