torsdag 19 mars 2009

Dag 78



Kaffebordsbild.


Jag vaknade ur min mardröm:

Bosse bildoktorn var elak busschaufför.
Han lät oss plocka av vårt bagage nästan...
Men när vi steg på bussen för att ta de sista
väskorna körde han iväg med oss! Kvar i Smedsby (!)
stod våra väskor utan övervakare. Jag grät.
(här tog drömmen slut då mannen väckte mej för att:)

Min svåger ringde och behövde en barnvakt till lilla A.
Jag steg upp!

Lilla A. anlände - det gick bra! Han är bara väldigt
snabb! Hade glömt att han lärt sig gå... Han gick
till trappan som leder upp till vinden. Där stannade
han, jag sade:- aj-aj! Varpå den lille mannen lade upp
sin högra hand som en rapp hälsning!

Min lilla flippade.

Dagis.

Lite att fixa hemma. Räkningar - sådan njutning att
betala dem!

Andakt. En kär tant sov i en alldeles förskräcklig
ställning. Fick henne att räta på sig något.

Andakt.

Kaffepaus med prästen. Vi hade så roligt och skrattade
så sköterskorna tänkte knappt våga sig in i sitt rum.

Jobba-jobba-jo-obba!

Åt en god soppa; kokos-kyckling.

Såg "Doctors" på TV hos svärisarna.
Som kvinna skall du varje år göra
följande läkarundersökningar : gynekologen,
tandläkaren, hudläkaren samt ögonläkaren.
Gör ni det medsystrar?

Kykören.

Himma nu!

Inga kommentarer: