torsdag 5 mars 2009

Dag 64

Semesterdag hela dagen!

Mysigt med lilla.

Gick in en sväng till grann-mommo/moffa.
Stickade på en ny socka i norska färger.
Ut och friluftade.
Åkte pulka, träffade kusin A. med pappa M.
Picnickade på slottet (en snöhög med diverse gångar
och grottor) lillas förslag.

Mötte mellan på väg hem från skolan.

Hämtade upp stora vid högstadiet.

Körde in till stan.
Åt på Hesburger.
Upplevde I-landsproblem:
-inget vatten i kran uppe när vi skulle tvaga
händerna innan maten
-gick till toaletten, där skulle
man ha poletter - läste jag - för att komma in.
-gick ner...
-gick upp igen ty poletterna var slut och
dörrarna var alldeles öppna.(kollade ju aldrig)
-alle man till tvätt
-skulle hämta ketchup - den var slut uppe
-gick ner
-eftersom jag nyss tvättat händerna använde jag
min jackbeklädda underarm till att pumpa ketchup med.
-fick mycket ketchup (vet inte varifrån) på min fina jacka
-gick upp
-maten kall

Åkte sedan med barnaskaran till Adam&Ewa loppisen.
Pojkarna köpte plastknivar, sköldar och allehanda ful-saker.
Dottern köpte en tilda-kanin HELT underbar i liten size.
Jag köpte en rund spetsduk i polyester.

Åkte till Hot curry market. Pojkarna slogs i bilen (lilla)
medan kvinnorna gick en runda i butiken.

Åkte mot hemmet.

Innan dess hann vi med dagens höjdpunkt (?)
Biltvätt inne på ST1. Vi var alla väldigt
fängslade av tvättprogrammet. Och bilen blev
nästan ren. Bra.

Sale. Då gick jag in själv. Dottern ringde då
lilla slog sin bror alldeles hemskt.
Tilläggas bör kanske att lilla slår även utan
plastknivar. Han tar bara vad som råkar finnas
till hands...

Hem.

Mannen gjorde kyckling + wok + goda kryddor = gott!

Jag har ikväll planterat om en massa blommor - efter
att mannen borrat hål i fina krukor. Tack!

Jag har också sett på ett bildspel - med nakna män
i fjällmiljö. Så naturligt och avspänt som det nu
kan bli med nakna män sittande i vilda, kalla forsar ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh, "forrest gump theme" råkade komma när jag öppnade din blogg. Underbart, och jag blir kär i allt och sentimental och så är du världens finaste och åh,vad jag gillar din blogg! Trevlig resa!

Anonym sa...

höh, minsta lillasysterlät ju som ett fint bloggnamn, och så var det bara jag. Minsta lillasyster.

Stinas mys sa...

Jamen vilket bra namn! Verkligen!
Och jag älskar verkligen filmmusiken till gump! Och så älskar jag dej vännen!