torsdag 24 januari 2008

Yra


En vinterdag på vår underbara Påksholma.Foto.Johan Strand.
Snöyra. Så kan man kanske sammanfatta dagen.

Förmiddagen var så lugn och trevlig.
Bortsett från att jag började titta på
I´m a legend med Smittas Will.
Jag tittade inte hela tiden eftersom det
var alldeles för läskigt för min smak.
I stället bakade jag semlor, städade
och vek tvätt etc. och hörde då och då
läbbiga skrik då gick jag för att kika lite.

Sedan begav jag mej ut i trafiken och framförallt
det usla vädret. Det var halt och blåsigt och
dåligt med sikten...Jag skulle dessutom ut i
urskogen - Komossa... ca 15 km från Oravais centrum.
Där hölls "Vi över 60"-samling kl.14.

Johan Klingenberg kyrkoherde i Jeppo var dagens
gäst. Han läste dikter av Lars Hulden och sjöng
också flera sånger till gitarrack. Fantastiskt!
Jag såg riktigt hur det knyckte i händerna på en tant,
då hon så gärna ville applådera när han var klar.
Folk satt också och snöt sig och var allmänt tårögda.

Jag såg till att komma först iväg från samlingen dvs.
så att jag ej behövde krypa bakom Svanbäcks buss
med alla "över 60" och min präst.
Begav mej till kansli för att kopiera noter.
Dagens flabb fick jag när jag förstorade en sång 400%.
Men så är jag också lättroad.
Hade barnkör samt kyrkokör.
Körde hem.

Nu väntar jag på att lilla E. skall somna.Moahahahaa.
Då ska jag och min älskling se på I´m a legend tillsammans.

Godkväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrattar...Pyttelilla A skriker sitt hårdaste, jag känner mig utsugen - bokstavligen. Ha en lugn natt tillsammans med mutanterna!
Ave!
Mellansyster

Anonym sa...

hej bra med musik på din blogg, den funkar stundtals som familjen m:s stereo!!!