fredag 18 januari 2008

Mätt

Hej på dej!

Idag fick jag åka snålskjuts med mellansyster
& co till mitt jobb.TACK!
Mycket bra.

Jag och min präst har planerat in datum för
alla 100-tals läsmöten som skall hållas under våren.
OK - jag erkänner - en viss överdrift från min sida.

Sedan vill en hel hoper gifta sig också till sommaren.
Vad e det med folk egentligen?

Mendelssohn är ju en klar favorit.
Jag hörde om ett exempel från min bransch...
Vissa i min yrkesgrupp kan ju bli rätt
trötta på den biten. Kantor X spelar inte bara
den välkända del 1 utan fortsätter att spela HELA
biten till dess att brudparet skakar och tror att
det ALDRIG tar slut. Detta rykte sprider sig
förhoppningsvis så att kantor X i fortsättningen
slipper ta-da-da-daaa introt till förmån för
exklusiv inte ännu upptäckt orgelkomposition.HAHAA!

Efter en lång planering och mycket bra diskussion
åkte jag mera snålskjuts till butiken.
Köpte Snellmans skogssvampsoppa = rekommenderas.

Gick upp till svärmor/fars hus.
Åt och drack.
Åt och drack.
Åt och drack.
Bråkade med min svåger - men bara litet -
om att ha en bil-pool. Mera samåkning alltså!
Han vill köra själv och inte vänta utanför prisma
på släkten som shoppar därinne.

Åkte med svågern (fniss) till jobbet och en
böndagsgudstjänst. Mycket trevligt!
Åtminstone var jag glad och de som kommit
verkade också va glada över att ha varit med.

Åkte snålskjuts hem med min präst!TACK!

Åt ännu mera.

Fick veta att vi blivit bjudna på bröllop
på valborgsmässoafton! ÅHH!

Skön kväll!

Inga kommentarer: