måndag 14 januari 2008

Med en enkel


Idag har följande hänt/inte hänt:

Inga gäster pga. sjukdom - så typiskt - men vi tar nya tag
eller hur P?

Kaffe hos mormor och morfar tillsammans med lilla E.

Korvsoppa och nybakade semlor hos mellansyster.Mumsigt!

Jag fann bilnyckeln!

Jag har vikt enorma mängder med kläder.
Jag har tvättat massor, samt torktumlat.
Varma tankar till svärmor och hennes mor
som betalade maskinerna för x antal år sedan.

Jag har bakat rågsemlor.

Jag gjorde god mat av rester vi fick igår:

klyftade 2 gula lökar
"slantade" 4 små morötter
fräste dessa i smör och saltade och pepprade
i med 2 kycklingbröst (i bitar) samt kokt ris

En god middag blev det för oss.

Returbesök av mellansyster med mini-A.

Nu har jag försökt se klart King kong filmen.
Det har inte ännu lyckats.Lilla E. skulle bara in hit
i sovrummet och koka på sin spis...Undanflykter minsann.

Krispiga tulpaner önskar jag.Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag måste fråga; receptet - är det domdär goda semlorna som jag fick smaka en gång?

Nu när vår dator fungerar kommer jag att besöka din blogg ofta, verkar det som...

Stinas mys sa...

Jag tror att det är dom ja ;-)
Byter recept i morgon.
Kram!