tisdag 22 januari 2008

Tänder - Känsliga läsare varnas!


Jag är nyss hemkommen efter ett tandläkarbesök.
Stora E. skulle dra ut en tand. Gjorde samma sak
för någon vecka sedan men då skjutsade far i huset.
Och han gick inte in med henne.Okej.
Idag åkte jag och lilla E. med som moraliskt stöd.
Det gavs raskt två bedövningssprutor.
Lilla E. åt en banan.
Stora E. andades häftigt.
Mor höll hand.

Tandläkaren började (försökte) vicka på tanden.
Han vickade och vickade...
Stora E-s huvud vickade i samma takt.
Lilla E. tittade på stora E-s röda stövlar
som "råska" i samma takt.
-Heila kvinnon råska, kan man säga.
Tandläkaren pausade.
Och så på´t igen.

Pausade igen!

Vid det laget var jag knäsvag - men jag satt ju redan
på huk i kakka-ställning.

Under den tredje vicknings-perioden STOD tandläkaren upp.
Han kollade också bakåt på mig om mitt huvud händelsevis
var i närheten av händelseförloppet!?!?

Så lossande då tanden. Den hade en LÅÅNG rotpigg och en litet
kortare. Så skjutsade jag stora E. till skolan.

Om en vecka ska jag dra ut en visdomstand.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen huuu! Efter syster ysters utdragningsrumba skulle jag vägra att lägga ett värnlöst barn i tandläkarstolen och sen ska du! Jag vill ju int alls jaga upp dej:) Men El var modig som satt kvar i stolen!

Anonym sa...

Uhuuuuu! Du har en strong dotter!
Vi var också på tandläkarbesök idag men ett betydligt mer "snällt" sådant. Lovas första gadd skulle iaktagas och dokumenteras. Abbe var med och agerade stor storebror och berättade hur man gör när man ska borsta tänderna. Sen fick alla duktiga barn tandborste och tuggummi.