måndag 28 januari 2008

Håkan-bråkan


Efter en fin dag är det dags att sammanfatta:

Besök av god vän m. två små.
Lilla E. hade i god tid tagit fram sina svärd,
så att han skulle få återuppta kampen med
sin ridderliga vän.

Lilla E. fick också baka gaffelbröd med mej.
Det kändes fint ;-)

Vi lunchade 2 mödrar och 3 barn.
Den allra yngsta kvinnan hade litet
mat i ansiktet. Härlig puré.
Varpå lilla E. utbrister: - Han e orange!

Mödrarna tittade på bilder medan
sönerna idkade handtvätt "i kimpa".
Jag sa: nu låter det nog väldigt blött
där och gick för att kolla läget.
Jag möts av följande syn:
min son står och sprejar Tolu
desinficerande allrengöringsmedel
i ansiktet på den lilla gästen.
Skumfunktionen var på.
Det var skum över hela kinden, i örat
och på håret. Tröjan var också väl-
impregnerad. Inga kommentarer.
Det är så vi gör hos oss med alla gäster.

De två små vännerna avslutade med att komma
i luven på varandra. Jag skämdes över lilla E.
Nu står han förövrigt bredvid mej och väntar
med sina svärd. -Vill du kom? säger han.

Får skriva mera i morgon.

Godnatt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tolu-incidenten fick mig att skratta så att ögonen tårades. Tack E !

Stinas mys sa...

Vi är glada över att kunna
glädja er! Kram!

Anonym sa...

samma här, dvs ang. skrattet