torsdag 2 april 2009

Dag 92

Min systerson anlände pigg och nyter.
Han vinkade åt modern och sa; -mama.
Plus att han gjorde pruttljudet - det berömda...

Jag hade roligt när det på Vi ö. 60
var ett våldsamt ljud på taket av bygg-
gubbarna.Förstås hade vi inbjudna gäster från Kvevlax
ca 40 st. och mitt i en allvarsam påskatext
kom det ett eländigt bröööl från en motorsåg?
Sedan var det ett bankande och sågande och hackande.
Jag utbytte allehanda skrönor med kantorskollegan
under kaffepausen. Han har glimten i ögat han!

Jag kramade svägerskan när vi träffades på bybutiken.
Längesedan sist! Sedan gjorde jag en fräsch sallad
med frön och grönsaker och fetaost. Min svärfar
sade sitt berömda;-voff. Och allt kändes så
hemtrevligt.

Kykören och jag seigades med våra långfredagssånger.
Vi sjönk som jag vet inte vad i den ena sången.

Lilla har somnat i vår säng.
Mannen målar vidare i storas blivande rum.

Min tå är pipi. Kanske nageltrång. Ajaj.

Nu ska jag stänga för idag! /Kram alla!

Inga kommentarer: