lördag 18 april 2009

Dag 108

-Neej! Snön ska smälta bort! sade lilla
när han tittade ut i morse.
-Det ska bli sommar! sa han vidare.

Jag störtade in i vårt badrum och
tillbringade halva dagen där.
Med att städa.
Alla lådor och hyllor osv.
Har slängt en massa gammalt,
sunkigt och ordnat så fint så fint!

Städade litet mera.

Fick ett gripande sms från min vän
som saknade mej! Tack kära du!

Besökte Halpa-Halli tillsammans
med maken.

I bilen försökte jag få till en intressant
diskussion genom att föreställa mig mannen
som en ny man (fast ändå min gamla om du förstår).
Jag frågade bl.a. - hur länge har du haft
denhär bilen? Medan jag höll avstånd mellan
min och makens armbågar. (de nuddade annars
i varandra - bågarna).

Mannen replikerade:-Ja tråor int ja årkar me e de nu.

The end.


Sedan köpte vi hem kebab och pizza och stress-åt.

Alle man körde sedan iväg till kyrkan för att:
-Ställa i ordning inför lovsången på gudstjänsten i morgon.(jag)
-ställa i ordning inför middagen efter gudstjänsten i morgon.(mannen)
-springa omkring och jaga andra barn.(lilla)
-delta i kvällens lördax-samling.(mellan och stora)

Nu har jag gjort den mäktigaste kakan ever!!!
I smeten : 4½ dl socker. 300 gram smör bl.a.
I glasyren: 2 dl grädde, 100 gram choklad, sirap,
2 dl socker och 100 gram smör. Jiihaaa!
Kakan serveras tillsammans med sina kaksystrar/bröder
i morgon som dessert efter middagen.

Godkväll mina vänner!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för god mat o kaka! Trevligt att få sätta sej vid ett fint smyckat bord! Maggi