måndag 20 april 2009

Dag 109

Effektivitet rådde genast från morgonen.

Hela familjen mätta och påklädda och sminkade (2/5)
körde strax före 10 iväg mot kyrkan.

Framme började folket myllra in allteftersom:
stora och små, gamla och unga. Ett trevligt
myller. Mindre trevligt var väl att 2 av
mina 3 musiker stod i köket helt och hållet
upptagna med brunsås och köttfärslimpa...

I min nöd fick jag så en reservbasist (tack R.) så att
inte min ordinarie trummis kommit ut helt i onödan.
Goda sångare hade jag också i syster och B.

Ett intressant och varmt/glatt missionsmöte.
Moster ställde frågor för att checka huruvida
mötesdeltagarna varit alerta och lyssnat till
den information som givits. De som snabbast
gav rätt svar fick Omar-karameller slängda
i skallen eller var de nu råkade dimpa ned ;-)
Moster är generös - så det blev en hel del karameller.

Så god mat vi fick! Köttfärslimpa, sås och potatis
samt sallad och hembakt limpa (by Annika - duktiga kusin!!)
Till dessert den mäktiga kakan. Min kaka ratades pga.
skönhetsfel (jag och mitt obefintliga tålamod gjorde
att glasyren kokade för kort tid= rinnigt). Men den smakade gott!

Vi kom hem sent! Jag läste vbl hos grannen och sedan gick jag
och totade. Tittade litet på Heroes.
Besökte moster (hon var på bio) besökte andra mostern (hon var ute
på promenad) besökte föräldrahemmet (mor ute på cykeltur) men
pappa var hemma. Vi funderade kring Mobergs Utvandrare och Invandrare.
Jag gläder mig storligen över att pappa är just min pappa!

Sedan kom moster och man hem. Vi gick genast dit för att sedan
häcka där resten av kvällen. Bjudna på mumsigt kvällsfika
blev vi också! Allt gott och väl!

Inga kommentarer: