söndag 26 april 2009

Dag 115

Jag åkte till arbetet.
Såg min präst sitta och vänta
på diakonissan på en busshållplats
före Karvat langbackan.

Ungdomsledaren som skulle agera
chaufför lånade min bil tillfälligt
föra att hämta sin kamera.
Det fanns ju faktist en plats ledig -
förarplatsen.

Vi korvade oss in i bussen 4 ledare och 21 ungdomar.

Klippan! Mot stranden och isen, sanden
och konstiga spår. Samt en gubbe med metalldetektor.
Barnen skrek och ylade, jagade varandra och betedde
sig helt normalt för sin ålder.

Spårning!

Vi grillade korv och blandade saft, bredde semlor
och åt torkat bulla. Allt under bar himmel och
en strålande sol! Underbart!

Lektion med prästen.

Andakt. Sångstund med mej och ungd.ledaren som
halvtaskiga ackompanjatörer (läs jag) på gitarr.

Mot bussen!

Handlade lite mera mat !?!?!?

Stekte ytterfile och baconlindade champinjoner i ugnen,
gjorde sallad och potatissallad (färdigköpt). Åt ute!

Fortsatte att sitta ute.
Syster med lilla A. kom knallande och mannen
gick in och kokade te åt oss 3. Myys!

Promenerad senare på svarsvisit till syster.
Hennes man hade gjort ett halvsuspekt fynd i
returpappersinsamlingen - vi var alla rätt upptagna
med det ett tag.

Syster hade också "fått" sin nya soffa! Finally!
Den var grymt snygg och skön med en divan som extra plus!

Kommer inte ihåg vad jag gjorde sen. Städade litet.

Storas kusin kom och sov över natten.

Inga kommentarer: