tisdag 26 mars 2013

Vill du plocka fjädrar....

I natt låg min sminkväska ute i bilen. Jag fick sminka mej när jag kom fram till skolan. Skulle avslutningsvis lägga på mascara. Mascaran hade frusit och borsten lossnade med ett förargligt plopp-ljud. Naken-fis-frans. Klass två gjorde rytmövningar och var väldigt duktiga på det. Sedan testade de ukulele. Jag presenterade också en sång från Pettson och Findus sångbok; vill du plocka fjädrar. Lyssna gärna på dagens visa - lägger sången dit. De övriga klasserna övade för musikcafét. Sedan hade vi skolmusikövning. Hemma igen lite matlagning. En hel kyckling stektes i ugnen + batat och potat. Jag plockade upp fina Y. från Sale och så åkte vi in till Vasa. Sprang in till Citymarket och köpte inneskor och sedan vidare till simhallen. Där väntade M. och A. Vår kvinno(cell)grupp skulle gymma. Lite borta kände vi oss nog. Det var också rätt trångt om saligheten i simhallens källare - men vi pinnade på bra. Och fick oss några goda skratt på köpet. Efteråt fikade jag och M. Nu är jag mör och skönt trött. Tack för idag.

Inga kommentarer: