lördag 23 mars 2013

En ledig lördag

Mannen frågade av mej medan jag låg i sängen i morse: -vad har du för planer idag då? -städ, svarade jag då. -det låter som en bra plan, svarade mannen. Efter det störtade han ut i skogshuggarmundering och väckte upp min lillasyster som skulle få ha sovmorgon! Motorsågsvrål är svårt att ignorera. Nå jag satte igång med att städa - överallt. Men inte blev det klart idag heller. Kl.13 for jag till stada och hämtade hem bordet med stort B. Det var fortfarande fint! Ett varv till Mini-Mani och 3 sprayburkar senare till Adam&Ewa. Där köpte jag ett Vbl från min mosters mans födelsedatum och år! Ganska otippat. Men det blev en fin present till honom. Hemma igen fick jag hjälp med att bära in bordet. Såg direkt att det passade bra i "finrummet" nere. Syster L. kom för att beskåda underverket. Gjorde pollock + ris. Mannen och äldsta sonen körde ved. Vi åt. Sedan vidtog en flyttrumba som inte gick av för hackor. :-) Stora E. hjälpte mej. Allt utom tramporgel och öppen spis bytte plats. PIANOT lyckades vi också flytta! Ringde syster A. och bad henne komma och kolla resultatet. Hon kom med glädje och tyckte nog att det blivit fint! Tillsammans firade vi earth hour. Vi drack te, åt glass. Krossade porslin (det var så mörkt), kissade i värmeljussken (lilla E.)Spelade ukulele (jag, syster, man och son). Sjöng! Sedan avslutade vi med att sjunga igenom skolmusik-sverige-potpurriet. Skulle vi haft lampor och andra mackapärer på skulle alla ha suttit vid olika skärmar och förstås TV:n. Och nu vill jag avsluta med ett löfte om bilder av det "nya" finrummet i morgon.

Inga kommentarer: