fredag 22 mars 2013

Sopor

En fin dag går mot sitt slut. Jag hade förmånen att ha dubbeltimme med mu1 gruppen i gymnasiet. Vi hade olika uppgifter att bita i. Men det roligaste var ändå gitarrspelandet. Ett arr för 4 gitarrer, där vi spelade temat från James Bond. Vilken hit!!! Sedan övervakade jag studentskrivning för (inte ensam) 63(!) elever och tyckte synd om dem då de verkade vara många som var sjuka. Mycket skrällhosta och mycket snor... Handlade på S-market. Mötte upp sonen efter avklarad praovecka. De 2 senaste dagarna på dagis :-) Fick förmånen att byta bil med mannen och sköta om ett återbesök med citroenen vid besiktningskontoret...... Medan vi väntade på Johan slängde jag skräp i roskisen. En container. Fick syn på en söndrig gammal provdocka. Kände att nu är det dags att ge efter för impulsen och dök således efter dockan. Drog ut dockan med stativ och påbörjade vandringen tillbaka mot min bil och den stackars sonen - som viftade avvärjande med bägge händerna. Jag kände mig så glad! Tog mannens bil och åkte hem. Fixade med skolmusik. Åkte och besiktade bilen. Så nu är det bara att köra... For via röda korsets loppis (naturligtvis) och hittade ett jättefint bord. Nu har jag degat. OCH sett en mycket bra film med Will Smith; Seven Pounds. Tack för idag!

Inga kommentarer: