söndag 24 mars 2013

Söndag

Idag började dagen med gudstjänst. Det var åsnan med Jesus på ryggen, och barn som viftade med palmkvistar och bredde ut kläder. Min fina-fina moster är påhittig och driftig som få och det var hon som kommit på idén. Vi sjöng: det är fest,det är jubel och glädje! Sen sjöng vi: korset där Jesus gav sitt liv. På eftermiddagen körde jag och älsklingen iväg norrut. Vi gjorde en kort visit hos svärföräldrarna. Älsklingen blev kallad "lille Jocke" av sin far. :-) Sedan åkte vi och tittade på den färskaste lilla släktingen. En pojkkusin som snart blir 2 veckor gammal. Jag fick hålla honom! Myyysigt! Han även träffa bägge mina svågrar. De visade diverse nyförvärv, nykluven ved och en stor kagge med gift som hade kostat 180.- Sedan gjorde de och sade sånt som jag av hänsyn till deras närstående inte kan skriva om här. Skulle gärna göra en dokusåpa där deras vardag skulle skildras. Det skulle bli stor succé garanterat!!! Vi fortsatte norrut och körde ut till Storsand. Plumsade i snö, vandrade på isen. Jag ritade i snön. Frös. Och väntade på das fika. Kall Starbucks latte och havrekex. Mannen fotograferade olika snö- och isformationer. Bah. Jag pratade med goda vänner och sedan åkte vi hemåt. Avrundade ikväll med att slå tårna i en hantel. AJ!!! Nu har jag kikat på bilderna jag fotade av vardagsrummet i morse. Och det finns inte en enda som är bra. Men här kommer en bild från snöplumsandet.

Inga kommentarer: