torsdag 21 mars 2013

Move

I morse konstaterade vi en aning upprört att vi var inte mindre än 3 medlemmar av familjen som hade planerat in morgondusch. Allt ordnade sig fint ändå - tjejerna satte nya duschrekord och mannen skrev jobbgrejer och hann inte duscha alls. Sedan blev jag "paff" då jag insåg att - jomenvisst - inga sjuor i den sista perioden. Så nu har de ynka 2-3 ggr kvar med mej. Buu. Tiden bara rusar iväg. Kökspersonalen påminde mej om att jag bett dem spara konservburkar modell större - nu hade de en nätt samling till mej. Jag ska spraya en del och lägga tyg på några. Bra förvaring! Så har jag sjungit och spelat allt vad tygen hållit x timmar. Jag var till bibban och fjärrlånade en ljudbok. Författaren heter Karin Wahlberg. Jag har lyssnat till 2 böcker nu och fallit för Karins sätt att skriva - samt uppläsarens (Torsten Wahlund) tolkning. Som avslutning ett pass med utmanargruppen i Move. Nöjd och svettig hem. In till Sale med finkappa upptill och sportskor samt tights nedtill.... Och god mat hemma bjöds av älsklingen OCH en blombukett. Så härligt efter vissa utmaningar i vardagen och relationen. Livet alltså - gott folk. Annars tänkte jag på min begravningsmusik idag. Älskar förstås många olika stycken men en favorit är The Bridges of Madison County love theme som heter : Do eyes samt ledmotivet ur Forrest Gump. Lyssna gärna på dessa stycken. Jag vet att min pappa har samma favorit från The Bridges. Älskar honom för det - också! En skön kväll till dej!

Inga kommentarer: