torsdag 28 mars 2013

Oh the Joy!

Så utbrast jag när rektorn meddelade att vårt skolmusikdeltagande sponsoreras med 500 e av TGS hem o. skola. Jippiiii! Jag fick krama samma rektor som tack då hon i egenskap av "högsta hönset" värpt snyggelisnygga Mignon-ägg. Många dessutom! Jag åt mitt på en rast och det lär väl mätta mej för hela påskhelgen. I alla fall behöver jag inte fler chokladägg. Vi fortsatte att äta hos kära mamma och pappa. Mamma bjöd oss på lammkött,tzatziki,ris, grönsallad. Fyllda ägghalvor och till efterrätt pavlova i två varianter, en med hallon och jordgubbar och en med mango,kiwi och passionsfrukt. Bägge var fyllda med citronkvarg och vispad grädde. Sedan for jag hem och bytte om och så vidare till Getsemaneafton i Kuni. Dan Bertlin talade och det gjorde han bra! Om hur viktigt det är att förlåta och släppa sådant som man går och stör sig på hos en annan människa. För DIN egen skull! Och att inte tala illa om andra människor. Japp. Sedan var det nattvard. Jag sjöng: Passionspsalm med text och musik av Maria Gustin-Bergström. Skulle gärna ha lagt in den här men den finns på spotify med: Tabernaklets kör (!) på albumet : När jag ser din himmel. Nu är jag hemma.

Inga kommentarer: