söndag 31 mars 2013

Sommartiden!

Vi åkte till kyrkan i full fart!

Där satt x antal människor och åt frukost.

Vi övade på dagens sånger.

Lite efter 11 startade gudstjänsten - som för övrigt var suveränt BRA!

 Min moster ledde gt - med temat fÖrlåt eller förlÅt. Vi sjöng : dina händer är fulla med blommor.

Sedan blev det open-stage. Tyvärr har jag inga bilder från densamma.
Men jag kan försöka förklara några nummer.
 Några av mina favoriter från idag: -min kusindotter stod på huvudet OCH snurrade runt. Hon är liten, har ljust lockigt hår och mycket vackra ögon.

 -lilla L. som gjorde en spontanare till allra allra först!

 -en programpunkt som bestod av att 4 frivilliga kallades upp(!) ombads smörja näsan med vaselin och sedan knäböja framför tallrikar med bomullsbollar (10 st.) som det skulle förflytta från bord till tallrik. Alla deltagande råkade vara män i mogen ålder. Mycket underhållande och mycket fina insatser av männen. En jämn kamp! Jag är speciellt glad över att de vågar bjuda på sig själva - TACK!

 En dramatiserad bibelberättelse med överstepräst, hedningar, mera präster och en massa judar, förlåten fanns också på plats. I slutet av dramat rämnade förlåten och hedningarna som spelades av stora E. samt kusin A. sprang fram ( i slowmotion - till Vangelis: chariots of fire) för att få tillbe precis som alla andra. Jesu död på korset gjorde det möjligt för dej och mej att komma ända in i det allra heligaste, komma nära Gud. Det var så fint och bra förklarat.

 Efter dramat fick alla skriva en förlåtelselapp och spika upp den på ett kors. Tårarna började rinna när jag såg mina fina vänner stora och små spika på korset. Jag spelade: Det vackraste ord som jag vet, förlåt. Johan och Freppi kom också med på bas och gitarr - så fint. Till sist sjöng vi: Spikarnas lovsång.Trummisen hängde på (tack Macko). Den sången är så stark! Tack Jesus för att jag är förlåten! Tack för vad du gjort för mej!

 Lyssna till sången från Golgata,
hammarslagen ekar än idag.
En sång om befrielse, en sång om triumf.
Min skuld är utplånad ondskan avväpnad.

Spikarna bultades genom hans kropp,
han plågades när korset restes upp.
Jag är så tacksam, han tänkte på mig,
 när Jesus dog drogs ett streck över mon skuld.

Jesus slet av dödens bojor och band.
Samma kraft är verksam än idag,
 en kraft till befrielse, en kraft till triumf.
Tillsammans med Jesus, har jag fått nytt liv.

Jag är förlåten Jag är förlåten Jag är förlåten Jag kan gå fri!


 Spikarnas lovsång genomtränger mig
 Spikarnas lovsång befriar mig
 Du är förlåten Du är förlåten Du är förlåten
 Du kan gå fri, du kan gå fri! (Text och musik: Niklas Hallman)

Inga kommentarer: