onsdag 26 mars 2008

Sduvig


Godisskörd.Foto:J.Strand



Påskhelgen innebar arbete. Men också litet roligheter
såsom fest på lördag kväll, påskhäxande och ett besök
på EC konferens i Vasa Sion.

Nu har en förkylning eller vad det nu är tagit över.IGEN!
Och det blir inte så mycket gjort.

Igår var jag ledig från jobbet...jag "snöt upp" ungefär 75 näsdukar.
Syster L. vallade lilla E. utomhus. Det var snällt.

Idag inhiberade jag barnkörstimme och pianoelever.
Lilla E. har varit på dagis.

En sotare har också hälsat på.
Han var jättesnygg och rätt ung.
Framförallt väldigt trevlig/sympatisk.
Finskspråkig men talade helt ok. svenska.

Han berättade om en episod uppe på ett tak.
En gammal tant hade en aluminiumstege till hands
när han skulle upp på hennes hustak.
Den var väldigt "lätt". Sotaren bad henne då stå
och hålla i stegen när han skulle klättra upp.
Till saken hör att det även blåste kraftigt.

Alltnog. Sotaren klättrade upp. Tanten gick in i sitt hus.
Och stegen blåste ner.
Sotaren satt ½ timme uppe på taket och skrek (eller jelld)
som han uttryckte det. Samt sparkade i taket.
Tanten tyckte att det tog väl länge och kom ut.
Så är det att va sotare.

Höjdpunkter på jobbet i helgen.

1.barnkörsbarnen och dagklubbsbarnen som sjöng:
Jag snurrar och dansar och vänder mej om -
titta på mej - titta på mej -
jag får vara glad vareviga dag, för Gud går ju här med mej.
Jag klappar.
Jag stampar.
Jag hoppar.

Vi sjöng hela sången ett varv. Sedan bad jag församlingen resa sig upp
och vara med i vår jätteskojiga sång. - Så får barnen skratta åt er, sa jag.


Det var en syn att se så gott som alla hoppa upp och ned i kyrkbänkarna.
Min präst är inte blyg eller trög, han studsade för fullt i sin alba.TACK!

2.Nyanlända burmesflyktingar som på sitt språk Karen sjöng;
vilken vän vi har i Jesus. Detta i måndags eftermiddag i kyrkan.
De hade anlänt på torsdagkväll!

Allt gott till dej!/Stina

Inga kommentarer: