söndag 16 mars 2008

God morgon!

På väg till jobbet, men tänkte skriva ett litet inlägg...

Igår sorterade jag vårt julpynt i skolådor.
Vi har påbörjat röjandet uppe på vinden!

Jag var också på jobb - begravning.

Vi fick kärt besök av 2x systrar, 1 svåger, 3x kusiner.

Stora E.hade killkompis på besök hela eftermiddagen.
Han fick äta potatismos och ugnskorv med oss.


Igår när jag idkade matlagning hörde jag det ljuva ljudet
från makens skruvdragare/borrmaskin.
Jaaa!!! Det var ett sådant underbart ljud, jag blev -
ska vi säga upplivad...

Tyvärr fortsatte ljudet - från makens elgitarr...

Jag gjorde en vända upp på vinden, för att "jaga på"
min älskling, samt utreda ett par saker.

-Har du använt skruvdragaren alldeles nyss???

-??????

-Har du borrat, skruvat för en liten stund sedan??

-Näää.

Ridå.


Det var alltså elgitarren som fick mej upplivad.
Bara för att jag trodde det var ett verktyg i arbete däruppe.GAH.

Idag är en ny dag med nya möjligheter!

AMEN.

Inga kommentarer: