måndag 3 mars 2008

Inspirerad


Bild från Ordning&Reda


Jag känner mej sprudlande!

Inspirerad att röja, slita, riva,
SLÄNGA, plantera, sy, shoppa(!), städa, Stryka (NOT!)

Alltså, vad gör jag då.
Svar: surfar sunt på nätet. Äter spenatplättar med sirap på.
Sitter alldeles stilla framför datorn. Jao.

Min älskling - den störste av mina 4 - påbörjade projekt sovrum
till oss 2 i lördags. Jag blev så glad att jag ville skutta
runt i hela huset. Men det gjorde jag inte. Bara på insidan.
Idag skall jag "bana väg" för honom däruppe. Så att han får fortsätta
när andan faller på.


Igår fick vi beskåda den färskaste kusinen. Han var förstås
rasande söt. Långa mörka ögonfransar och mycket mörkt hår.
Han var också väldigt hungrig.
Hans kära mor och far betedde sig som om de alltid varit föräldrar!
Inga premiär-nerver här inte!

Jag hade jobbdag igår med högmässa och 2 läsmöten.
Fick åka hem med min präst. Var hemma kl.22.30 ca.
Vi diskuterade olika matställen i Åbo bl.a.

Ska eventuellt åka med lilla E. och mellan J. till barberaren.
Syster hörde den ludne J. i bassängen på Caribia väsa;
- arma håår! Det var när han simmade mycket under vattnet och håret
smetade runt hela det lilla fejset. Inte så trevligt.
Det händer också rätt ofta numera att folk tror han är en flicka...

Inga kommentarer: