fredag 14 mars 2008

Fredagsmys


På bild min eleganta sovrumslampa,
fyndad i ett gammalt hus i Årvas.

Maken snusar (finare ord för snarkar) i vår bädd.

Barnen grälar i vardagsrummet.

Familjen hade ätit upp all den
grillade kycklingen när jag kom
hem - buuuu på dem!

Jag åt franskisar från Sofia-grillen
och en fuktig pirkka-hamburgare
från Årvas livsmedel.

Jag fyndade 3 nya filmer på loppis:
Myggan, Analysera mera, samt Sahara.
2 e st. Jag räddade min systers fynd
(en fantastisk stämpel modell äldre)
från att försvinna i händerna på en
snygg medelålders kvinna.

Jag blev lätt upprörd.
Hon (kvinnan)tog den ur vår kärra!
Jag sa bara; -Ursäkta?!
Kvinnan blev litet generad. Sade att hon
inte visste bla,bla att kärran såg herrelös ut osv.

(Jag sprang efter syster och hennes skrikande son ut till
vår bil för att eventuellt assistera, då var kärran ensam en stund.)

Sedan såg jag oberörd ut - men det var jag
inte alls. Jag måste snyta mej och se på
fula saker en liten stund.

By the way - systers 3-a vill inte gå med oss
kvinnor på loppis. Han protesterar hej vilt.
Jag tror att detta var tredje gången gillt.
Nu ska han få stanna hemma i fortsättningen -
beslöt vi smarta qvinns ;-)

Nu blåser barnet/n i en blockflöjt. Nice...

I morgon skall jag lägga makeup på en docksöt
kvinna kl.09.00!

Hejom-fejom.

1 kommentar:

Anonym sa...

..docksöt kvinna:) Tack för det!! Och tack för att du ville lägga make up på den docksöta kvinnan:)