fredag 7 mars 2008

E de rolit?


Foto.Johan Strand

Igårkväll fanns det bara knäckebröd hemma
i vårt skafferi. Jag beslöt mej för att baka.
1 lit rågbröd och 1 lit smarriga semlor.

Lite trött var jag också.(efter kl. 21.00)

Alltnog. När jag skulle börja baka ut degen
kom naturligtvis lilla E. och ville vara med.
Han sov inte märkväl...

Jag ropade till maken som låg i sovrummet
och läste en Lee Child bok att;
-nu vill jag verkligen inte ha E. här.
-kan du ta bort an?

Maken svarade att det skulle han, sen ropade
han slött; -E. kom hit? E. gick ingenstans
(maken rörde sig inte ur fläcken)
och jag gav sonen en liten degklimp.

Där stod vi så och bakade.
Då säger lilla E. plötsligt;
- e de rolit hemma?
Modershjärtat blev varmt. Visst e de rolit hemma!

En god dag tillönskas Ni alla!

3 kommentarer:

ingridviola sa...

fantastisk blogg :)

Stinas mys sa...

Taack! Va roligt att du tittade in!

Anonym sa...

Känner tyvärr igen mig i det där "jåå" men sen händer det inget..
Härlig blogg annars, den är lik sin "skapare"!