söndag 2 december 2007

2 December 2007


På bilden: Anna-Lisa Jakobsson mezzosopran

Hosianna Davids son! Det sjöng vi idag. Jag fick använda lite mera pipor
än jag vanligtvis brukar eftersom folket hade ivern och sjöng med av hjärtans lust.

Dagen inleddes TIDIGT kl.06.10. Inte ens mormor och morfar hade vaknat!
Jag duschade och gjorde mej i ordning iklädd bl.a. en loppisblus som jag
köpte igår för 2 e.

På vägen mötte jag följande fordon; plogbilen, samt postbilen...Ridå.

Väl framme möttes jag av en kylig atmosfär; 13-plusgrader kallt närmare bestämt.
Ingen av deltagarna i den första gudstjänsten tog av jackorna.
Följde;kaffe m. dopp och kauneimmat joululaulut.
Tillbaka till kyrkan och läktaren där kykören värmde upp för fullt.
Det väste och pyste om dem; huitt,huitt,rrrrrrrrrrrrrrr,sch-sch-sch osv.
Allt gick som planerat - underbart. I morse hörde jag följande lilla
snutt på radion just innan jag skulle åka;- Oh, what a beautiful morning,
oh what a beautiful day. I´ve got a beautiful feeling - everything´s going my way!
Jag fnissade faktist för mej själv.

Träffade även en operasångerska som jag skall kompa på onsdag.
Hon sjöng oerhört (!) starkt rakt i mitt öra. Sylvias julvisa,
White Christmas, Marias vaggsång, Jul, jul....Vackert! Välkommen
till Oravais kyrka 5.12 kl.15 eller Oravais kapell 24.12 kl.16
för att lyssna till henne.

Min kära moster kom på besök - uppskattat!
Vi drack glögg och åt litet av konfektasken
som mannen köpt till julafton - men ändå öppnat i
ett svagt ögonblick.

Ikväll har jag haft små trötthetsutbrott.

Imorgon får jag träffa biskopen.

GODNATT!

Inga kommentarer: