tisdag 11 december 2007

10 December 2007


Nu har dagarna trillat undan i väldig fart.
Fyllda med allehanda göromål såsom jobb,
mera jobb, bakning, shopping, självständighetsmiddag,
jobb, bakning...

Idag gjorde jag syltsnittar - vet ej om det är korrekt
namn för de små godsakerna. Gjorde 2 satser - så det säkert
skall räcka. Upptäckte ikväll att mannen gnaskat i sig
ex antal snittar!!! Jag skulle ge en burk kakor till grann-
mormor och det fattades flera! Argh. Mormor sade; -int´vart du vel
arg på an? Argh igen.(obs.Han tog dem ur frysen.obs.)

Lilla E. besökte frisören. Han blev så fin och var själv
väldigt nöjd - visade storasyskonen sin nya look
med ett brett leende på läpparna.En annan kund på salongen
fick en fjärrkontroll i handen när hon satte sig i
"tvättstolen" den var liksom masserande på samma gång.:-)
Intressant. Hon var mäkta imponerad själv också.

Ikväll har jag jagat hela kryddnejlikor till en rolig
kryddboll som jag fann i en lantliv-julnr.(läs:jag har
gått runt hos grannarna och frågat efter nejlikor
då mina tog slut:-o)
Går åt mycket nejlikor!! Men fint blir det.
Jag har också plockat mossa och olika ris och pinnar
i skogen under regndropp och fick faktist ihop en krans...
Men det var svårt!

Igår hade vi julspelsövning nr.2.
Den första blev en flopp eftersom det bara dök upp
1 vuxen och 2 barn.Bah. Igår blev vi fler! Så skoj!
Julspelet går av stapeln på julafton i Oravais kyrka
kl.14. Varmt välkommen!

Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visa din kryddboll!